Veranderde economische realiteit
Momenteel lopen de autoverkopen en het showroom bezoek in de autobranche enorm terug als gevolg van een nieuwe economische realiteit.
Consumenten wachten liever nog een tijdje voordat ze tot aanschaf van een nieuwe auto overgaan en als ze dat al doen, dan is het internet ook steeds meer een plaats waar men zich oriënteert en/of tot aanschaf overgaat. Met name merkdealers en -automobielbedrijven hebben last van deze ontwikkelingen en voor hen is het dus van groot belang om te bepalen hoe met deze uitdagingen om te gaan.
Klantenbinding is belangrijker dan ooit
Het is in ieder geval duidelijk dat er steeds minder geld wordt verdiend in de showroom en meer in de werkplaats. Het is dus belangrijk dat uw (oud) klanten uw werkplaats zo goed en makkelijk mogelijk weten te vinden en hen aan u te binden door het bieden van goede informatie en service tegen aanvaardbare kosten. Dat uw klanten na aanschaf van een auto automatisch voor onderhoud bij u terugkomen is al lang niet meer het geval. Onderzoek toont aan dat maar 30% van de klanten dat ook daadwerkelijk doet. Dat wil zeggen dat 70% dat niet bij u doet. En dat is zonde.
Actieve benadering van klanten
Convertimi helpt dealers en automobielbedrijven bij het actief benaderen van (oud) klanten en zorgt ervoor dat ze terug blijven komen.
Nieuwsgierig naar wat wij voor úw organisatie kunnen betekenen ?
Neem contact op